събота, 21 януари 2012 г.

Кекс в микровълнова


Това е най-бързия кекс-за 10 -15 минути става готов,в зависимост от вълните.С чаша фрапе много добре се хапва...


Продукти:
3 яйца
1/2 ч. чаша захар
1/2 ч. чаша олио
1/2 ч. чаша прясно мляко
2 чаши брашно
настъргана портокалова кора
малко стафиди
1 ванилия
1 бакпулвер

За отгоре: разтопих един голям шоколад с 1 с.л. масло и 2 с.л. прясно мляко

Приготвяне:
С миксер разбиваме яйцата,захарта, олиото и прясното мляко. Прибавяме брашното разбъркано с бакпулвера и отново добре разбиваме. Накрая добавяме настъргания шоколад(или стафиди или част от тестото смесваме с какао или настърганата лимонова кора) и внимателно разбъркваме.Аз оставих малко тесто и обърках с какао. Наливаме в подходящ предварително намазнен и посипан с брашно съд.Изсипах кексовото тесто и отгоре нашарих с останалото какаово тесто( правих в тенджерка от йенско стъкло),но тъй като ми опираше в стените от дръжките и от едната страна се получи едно кръгче поизгоряло.Хубаво е съда да се върти свободно в печката. Времето на "печене" зависи от мощността на микровълновата ви печка - моята е 800 W и "пекох" 12 мин.,но при по-високи мощности може да пробвате как е след 6-7 минута. Непременно проверете с клечка, дали е опечен(не трябва да залепва тесто по нея).
Трябва да се знае,че отгоре остава бял - няма я онази тъмна коричка като на опечените във фурна кексове- да не си помислите че още не е готов.
Извадете го от съда след като почти изстине.
Ако обаче искате да стане като блат за торта, го направете по-сухичък и сиропирайте!
Аз го залях с компот и след това го покрих с шоколадовата заливка.


Тази сутрин се насладих на фрапето в снежна обстановка...беше уникално вкусно...

24 коментара:

  1. Изглежда бързо , лесно и много вкусно, Живе!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мислех си, че няма какво да ме изненада вече, но Живче, не знаех, че може в микровълнова печка да се прави кекс! Супер! И толкова бързо! Браво! Прегръдка от мен:)))

      Изтриване
    2. Траянче,наистина е така.
      Поздрави!

      Изтриване
    3. Цвети,има още мнооого неща да ни изненадат.И аз не вярвах,че ще се получи нещо такова,но бях впечатлена от резултата.
      Прегръдки!

      Изтриване
  2. Браво Живе, страшна вкусотия и хубава гледка!
    А аз от сутринта митках по магазините за чибки и чирибки хихихи...
    Ако знаех, че си спретнала такъв хубав кекс, щях да мина на кафенце!
    Целувки*)

    ОтговорИзтриване
  3. Живе, ами това е прекрасно, мила! Кекс в микровълнова, откритие! Браво! Много вкусно ми изглежда, с този шоколад... А как само си го поднесла с фрапенцето, как да не се присъедини човек. Благодаря ти за рецептата и хубави почивни дни от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Канди,направи го-няма да съжаляваш.Става за спешни случаи..
      Прегръдки и приятна вечер!

      Изтриване
  4. Вашият торта изглежда много вкусно. Снежните пейзаж е много красив. Ние все още не са виждали бял ден. добър ден

    ОтговорИзтриване
  5. Кате, и ако ми кажеш сега че си идвала и в Люлин...и други неща правих и щяхме да си хапнем...ех,Кате,започнах да се ядосвам сега...
    Другият път задължително се обади...
    Целувки мила за теб!

    ОтговорИзтриване
  6. Хех, интересно! Кекс в микровълновата:)
    Досега най-интересно ми беше целувки в микрото - не вярвах, че ще станат, но се изненадах приятно, а сега провокацията е кекса. Може пък да се пробвам - ще видим:)
    Благодаря за споделената рецепта!:)

    ОтговорИзтриване
  7. Коконка,ти ме изненада с целувките...но за кекса гарантирам.
    Приятна вечер ти желая!

    ОтговорИзтриване
  8. Абе ,аз някъде четох за едни мъфини в микровълнова ама никък не ми хареса как изглеждаха , а твоят кекс ,Живе изглежда много добре !
    Такъв един пухкав , а как много обичам сиропирани сладкишиии :))...
    А пък да не казвам каква ''черна'' :) завист ме обзе от гледката от прозореца ти :)!
    Силна прегръдка и целувки ! Хубава снежна вечер :)!

    ОтговорИзтриване
  9. Това е само за моя калпазанин - той често иска кекс, но и аз често го разсейвам, че не ми се върти покрай печката, а то си има и бързи начини, както е видно! Разкошно предложение, Живе!

    С пожелание за хубава зимна вечер :)

    ОтговорИзтриване
  10. Еее... Страхотен кекс! Освен, че е много бърз изглежда и много вкусен!:)Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  11. Живе, за пръв път чувам за такъв кекс! Много бърз и практичен, за 10-15 минутки......това е истинско чудо! Изглежда чудесен, а и.....представям си аромата на портокалче... Ние никога не готвим в микровълнова печка, и....нямаме, но....... май ще карам моя Слънчо да купим една!!!
    Благодаря ти за чудесната идея и.....ти желая спокойни и щастливи почивни дни! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  12. След като знаете тази рецепта,нямата оправдание за отказ от правене на кекс.Все 15 минути с бъркането ще имате,мили дами...
    Благодаря,че се отбихте при мен!
    Приятна вечер-прегръщам ви!

    ОтговорИзтриване
  13. Живе изглежда страхотно, а и звучи бързо и лесно. Аз имам съпротиви с тези микровълнови и затова предпочитам обикновенна фурна, но да взема да се жертвам ли ?
    Хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
  14. До сега не съм правила кекс в микровълнова,ползвам я само за претопляне. Кексът ти е станал чудесен!
    Много практична идея,благодаря !
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  15. Живе,подсладих се и аз мислено,докато си допивам кафенцето заедно с теб.Много сочно,ароматно и сиропирано кексче,супер предложение!И аз още не съм пекла в МВ,трябва да пробвам някой път!
    Хубава неделя ти желая!

    ОтговорИзтриване
  16. До момента и аз само подгрявах храна,но се уверих ,че и друго може да се прави в микровълновата печка.Опитах с кекса и той взе че стана...
    Дианче,
    мире,
    Роси,благодаря за гостуването и ви желая хубава неделя-поздрави!

    ОтговорИзтриване
  17. ЖИВЕ, страхотен ти е станал кекса и аз често набързо го правя когато нямам време.
    ПРЕГРЪЩАМ ТЕ СИЛНО!

    ОтговорИзтриване
  18. Ааааа,аз си мислех,че това поне не го знаеше....Зиче,с нищо не мога да те изненадам значииии...
    Прегръдки и от мен и приятен ден,мила!

    ОтговорИзтриване
  19. A РЕЦЕПТИ КАК ДА СЕ СПРАВИТЕ С ГОЛЕМИЯ Х-Й ИМАТЕ ЛИ?

    ОтговорИзтриване