сряда, 24 октомври 2012 г.

Пълнозърнест хляб със слънчогледови семки

Този хляб бих правила всяка вечер и нямаше да ми омръзва....
От доста време съм си купила ето това брашно от Лидъл
и тази вечер използвах половината за един много вкусен хляб,който видях при Катето-http://katterinar.blogspot.com Малко бавно втаса,може би е от брашното ,но пък чакането си струваше. Ето и продуктите: Продукти 300 гр. обикновено брашно 450 гр. пълнозърнесто брашно 350 мл. хладка вода 2 с.л. зехтин 1 пак. суха мая за 1 кг. брашно 1 ч.л. захар 2 ч.л. сол 1 ч.л. мащерка 1 ситно настъргана скилидка чесън 1/2 ч.л. черен пипер 60 гр. слънчогледови семки В купа сложих брашната,солта,захарта ,мащерката и водата.
Омесих меко тесто и го оставих да втасва-загрях фурната на 50 градуса и изключих.
През това време в тиган с 2 лъжици зехтин,1 скилидка настърган чесън ,черен пипер и семките ги запържвам леко и оставям да изстине.Когато тестото е готово го разстилам на плота и поръсвам със семките.
Завих и започнах да омесвам докато семките се разпределят хубаво.Омесих на хлябче и сложих в намазнена форма.
Нарязах леко отгоре ,намазах с малко мазнина и поръсих с брашно.Оставих втори път да втаса покрито с прозрачно олио.
Пече се около 45 минути в предварително загрята фурна на 190 градуса.
Стана вкусен и мекичък хляб.
И цъфналата ни слива през октомври.

17 коментара:

  1. Живе ,много хубаво е станало хлебчето!
    Днес ще правя, но с друго брашно.
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,Мире!
      Много обичам да правя хляб на ръка,нямам пекарна,но с удоволствие си меся.
      Хубав ден!

      Изтриване
  2. Много вкусен блог! Поздравления! Хлябът е чудесен. Няма по-хубаво от домашно опечения хляб.
    Аз нямам хлебопекарна, но се замислям напоследък да си пека сама пълнозърнест хляб един път седмично. Това брашно от Лидъл пълнозърнесто ли е? А може ли този хляб да се направи само с пълнозърнесто брашно и повече семки от различен вид според теб? Дали ще бухне добре и ще се изпече..

    ОтговорИзтриване
  3. До колкото знам другите брашна,освен бялото втасват по-бавно,но пък стават много вкусни след изпичането.Може и други семена да се прибавят-мак,сусам.Аз го правих по рецептата,но следващия път ще импровизирам.Благодаря,Ани-приятен ден!

    ОтговорИзтриване
  4. Ароматно, вкусно и много уютно е тук! Обичам уханията, които се разнасят от домашно приготвен хляб! Сърдечни поздрави и хубав есенен ден! :))

    ОтговорИзтриване
  5. ЖИВЕ,ти Де ходиш като те няма?:) Домъчня ми за теб еййй момиченцеее!
    Хлебчето е трепач ама майсторица си ми на месените неща вижда се!
    Силно те прегръщам и да не изчезваш така вече!

    ОтговорИзтриване
  6. :) сливата, Живе е цъфнала по никое време:) Запролети се точно когато се заесени:):):) Живе, хляба е страхотен, мечтая си за филийка!

    ОтговорИзтриване
  7. Да, чудничко изглежда, Живе!
    И на мен не би ми омръзнал :))

    ОтговорИзтриване
  8. Благодаря ви ,момичета!
    Приятна вечер-прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  9. Живче,най-накрая се появи.........
    Ама и как се появи,................със замах!Чудесен хляб!

    ОтговорИзтриване
  10. Бях изчезнала за малко от блога си,но пък ви следях из късо всички .
    Хубава вечер,Миленче!

    ОтговорИзтриване
  11. Чудесен хляб! И здравословен и ароматен!
    И аз често пека хляб ,като разнообразявам с всякакви семена и добавки, но тази рецепта ме впечатли и ще я пробвам!
    Според народното поверие цъфнало дърво по това време е на студена зима, дано не е така :)
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  12. Много хубав хляб! Обожавам домашно приготвен хляб, чупвам си коричка :)
    Поздрави и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  13. Видях това хлебче късно снощи и ми беше неудобно в такъв късен час да коментирам.
    Чудесно е:) Обожавам да си пека домашен хляб и непременно ще се възползвам от твоето предложение!
    Поздрави и благодарности за споделеното!

    ОтговорИзтриване
  14. Здравейте! Само да спомена, че това е готова смеска за хляб. Мисля, че е достатъчно само вода да се добави (пише си на опаковката), за да може да се направи хляб... Е, разбира се, добавката на семки обогатява доста вкуса...
    Сега го запретвам и аз домашния хляб...

    ОтговорИзтриване
  15. Попадам за втори път на тази рецепта и вече съм абсолютно убедена - за всички, които ще месят не на ръка, а в машина - това количество брашно е доста повече от нужното за посоченото количество вода.

    ОтговорИзтриване
  16. Тези смеси са 4 разновидности и едната си има включени слънчогледови семки ,има хляб рустик и чиабата и ръжено пшеничен мисля.
    Досега съм пробвала този със слънчогледа във машината и стана идеален само добавих малко мазнина и водата се намалява малко.
    Чиабата преди време правих ,но ръчно и не ми допадна. Просто самият тип хляб не ми харесва. Инак си се получиха идеални хлебчета.
    За машина се поставя 60мл течност на 100гр брашно.

    ОтговорИзтриване