събота, 27 април 2013 г.

Целувки



За първи път правя целувки-видях ги при Кокона-Нели,благодаря за споделянето!Страхотно вкусни!От предишната ми публикация за торта ми останаха доста белтъци и си направих двойна доза от тези целувчици...


Продукти:

3 белтъка
210 г кристална захар
1 ванилия на прах

Приготвяне:

Разбих белтъците с ванилията до побеляване ( купата, в която ще разбивате, трябва да е идеално суха, също и бъркалките на миксера). Добавях захарта на порции, докато се получи твърда маса и обръщайки купата сместа не помръдваше. В тави покрити с хартия за печене шприцовах целувчената смес. Може да направите различни форми (въпрос на вкус). Оставете малко разстояние между целувките. Целувките суших около 80 градуса на най-долна скара. Извадих, оставих да се охладят и отлепих от хартията. Може да се слепят с разтопен шоколад в сладкарска сметана. 100 - 150 мл сметана и 100 г шоколад са предостатъчни. Сметаната се загрява и отстранява от котлона. Шоколадът се начупва в нея, разбърква се добре с лъжица, за да се получи гладка смес. Оставя се да се охлади и с нея се слепват целувките.

2 коментара:

  1. Тъкмо ми се въртеше идея с целувки и ягоди за една торта и ето ги... Супер! Прекрасни са, Живе!

    ОтговорИзтриване
  2. Отдавна не съм правила целувки, а и не ми остават белтъци :)
    Интересна форма си им придала!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване