неделя, 28 септември 2014 г.

Домашни франзели





Много ни харесаха-днес децата пожелаха пак да направя....

Продукти:


1 с. л. семена микс за поръсване
600 г брашно
2 с. л. олио
1 ч. л. захар
1 ч. л. сол
1 яйце
20 г жива мая-или 1 пакет суха
100 мл хладка вода за маята
1 ч. ч. прясно мляко
Приготвяне:

Разтваряме  маята със  захарта в хладката вода и оставяме да шупне.
Прибавя се останалите продукти и замесваме тесто. Оставя се да втаса 30 минути.
Разделя се на две части. Първата се разточва на правоъгълник и се нарязва на 3 ленти.
Всяка се оформя на фитил и се усуква.
Нареждат се в намаслена тава. Второто топче тесто се разделя на 3 топчета.
От всяко се оформя фитил, срязва се през средата и се усуква като въже. Аз успях само една да направя по този начин-трудно се режат наполовина.
Нареждат се в тавата. След 10 минути се намазват с олио и се поръсват семена.
Печем в загрята фурна 180 градуса около 25-30 минути.
Изваждат се и се намазват с малко масло.

След намазването на маслото семената ипопадаха,така ,че следващия път без семена.


Източник-Гответе с мен-ето тук


9 коментара:

  1. Много вкусно изглеждат, Живе.
    Аз правих от тестото за памук погачата питки и станаха чудесни!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани,запланувала съм ги и аз -тестото е много вкусно.

      Изтриване
  2. Иии, Живе, пристигам с лютеничката:) Наистина са чудни франзелките. Прегръдки, мила!

    ОтговорИзтриване
  3. Много апетитни франзелки!:)Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Живе, таман да те критикувам за отсъствието, но ме отказа с тези чудни франзелки! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Напоследък нещо нямам време,Веси...имам нужда от среща с теб,но ще се чуем ,за да се разберем.Прегръдки и от мен.

      Изтриване
  5. Иха...апетитни!
    Щом се приберем ще ги спретна.

    ОтговорИзтриване